BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Thursday, March 10, 2011

:tips makan jamu serbuk:

hye selamat pagi semuaaa
 sape yang tak suka makan jamu serbuk macam aku???
hurmmm mesti ramai kan yang sekutu dengan aku 

jamu SERBUK tue sudahlah bau die tak menyenangkan
pastue nak telan lagi...uihhh pahittt dowh..sepahit hempedu
+__+ hehehehee..tipu jek...pahit mcm pahit akar kayu jelah.

ok kenapa tetiba pagi nie aku cite pasal jamu serbuk nih
sebabnya hati aku berkobar-kobar nak makan jamu serbuk
tapi bile sudah bancuh..minum sikit...hah aku muntah
sampai hidung berair,mata pon jadik merah-merah

tapi disebabkan aku sudah TERbeli
walaupun pahitt aku kene jugak makan jamu tu..
nak buang sayang lah weiii...banyak tue...


nak minum memang taklah kan so aku buat mcm nie


pertama sekali ko kene ada madu (yang tutup hitam tu)
jamu serbuk (bekas tutup merah) 


pastue cedokkan sikit jamu serbuk ke dalam piring
then korang letakkan madu sedikit sedikit


sehingga jamu boleh di bentuk bulat-bulat macam dalam gambar di atas


dah selesai semuanya letakkan dalam bekas kedap udara
dan bolehlah di makan begitu saja..hehehee
aku makan 2 biji utnuk sekali makan

selalunya aku buat untuk makan seminggu jek

lepas dah habis aku buat arr lagi untuk stok seminggu

*inie jamu mak dara...


8 comments:

sharEna said...

jamu utk ape nie?

x pernah makan jamu hihi =p uwekkk..

NURUL JAMIAN said...

NURUL MKN JAMU YG JENIS PIL JE MUN

nanonano said...

amboi
patot ah selim melim jek dia,
byk mkn jamu rupenye
ishkk jeles..
tp na xsnggup nk telan. hahaha

nurul aziyana said...

ni jamu utk aper? merancang ker? hahaha dh lama xmakan jamu..erm bernas jugk cara ni tp kalau yana jgn harap nk buat mcmni, bli yg dh terbentuk bulat2 sudah

mun said...

sharena:alaaa.jamu untuk kesihatan badan....

mun said...

nurul:selalu mun mmg mkn yang pil tapi ntah ape ribut ntah teringin nak cuba serbuk..sekali tak leh telan...huhuhuh

mun said...

nanonano:na...slim sbb mirza duk tgh melasak tao..jamu nie pulak untuk kesihatan dalaman..mun mkn nasi mcm besa jek...

mun said...

yana:jamu nie untuk kesihatan dalaman...hurm..mun ingt nak cuba mkn yg serbuk..last-last tak boleh telan..hehehe..tue yg buat cmnie...

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...