BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Thursday, June 9, 2016

:air soda lemon mint with longan:


semalam tak tau nak buat ape so blogwalking jelah
sekali ternampak air nie
air soda lemon mint with longan
sekali tengok terus terasa rasa kat tekak nie 
terasa rasa tue macam mengidam lah jugak kot

search bahan bahan tengok takde lah susah pun 
pastu terus wasap adik aku mintak tolong belikan bahan-bahannya

satu botol air ais krim soda
segenggam daun pudina
2 tin buah longan
2 biji lemon

balik keje semalam lepas mandi and solat
terus masuk dapur buat air nie
aduhaiiiii sambil buat sambil tekak terasa rasa
nasiblah puasa kan kalau tak memang minum terus 

masa berbuka aku minum air panas dan kurma dulu
lepas tue baru aku minum air yang aku buat tue
lepas minum memang rasa lain. rasa segar dan nikmatnya
tak percaya korang try lah buat nanti yea
ok selamat mencuba 

*mirza kata air nie air ubat gigi (maybe sebab rasa pudina kot)
*gambar kredit pada tuan punya belog 

Tuesday, June 7, 2016

:tahun kedua ramadan tanpa suami:


yaaa tahun nie tahun kedua berpuasa tanpa suami di sisi
perasaan tue takdelah sadis sangatkan 
(walau ader sedikit sedih) sikit jelah hahaha

kali nie puasa dalam keadaan pregnant 4 bulan
walau dah empat bulan pun tapi masih tak boleh nak telan macam macam
pastu takleh nak makan banyak banyak
makan nasi sikit dah rasa perut nie penuh
pastu takde dah nak makan buah ke kuih ke 
memang tak boleh masuk dah
kalau paksa jugak makan kang mulalah nak muntah 
itu masa bukak puasa
masa sahur pun samalah keadaannya gitu jugak
walau makan tak banyak tapi badan mengembang jugak hoho

mirza semalam berjaya puasa alhamdulillah
aku takde paksa paksa pun puasa penuh sehari 
tapi dah dier nak aku sokay jelah kan
petang semalam aku balik dier ok lagi masih berpuasa
pastu masa pukul 630 die dah merengek mintak nak bukak puasa awal
aku sabarkan jelah dier...menangis nangis jugaklah semalam
tak tahan mirza pergi cari nenek pulak
nenek pulak sabarkan dier sambil suruh dier istighfar
sudahnya berjaya jugak berpuasa penuh sehari
tapi itu semalam punya cerita hari nie tak tahulah ape pulak

oklah tak tahu dah nak coret ape lagi
selamat berpuasa untuk semua 

Wednesday, June 1, 2016

:home sweet home:





#kadang-kadang kemas, kadang-kadang tak kemas sangat pun

Wednesday, May 18, 2016

:anak anak:

beginilah keadaan nya tiap tiap malam
main main main itu jelah kejenya


time elok berkawan baiklah berdua
time tak elok tue mulalah bergaduh
selalunya yang mulakan dulu si Marissa lah
ape abang main itu yang dier nak
kadang bukan dier nak main sangat pun 
lebih kepada saja nak menyakat abang nya tue
abang pulak tak boleh disakat 
pastu bile masing masing taknak beralah haa mulalah


macam malam tadi habis muka abang di cakar nya
bila aku marah....Marissa buat muka selamba je 
dah muka selamba menjawab pulak tue aisshhhh geram je
kadang tak tahan memang aku rotankan je tangan dier tu
sebab tue ader pepatah mengatakan
sayang anak rotan rotankan hahahaha daaaaaaaa

Friday, May 6, 2016

:sudah 12 minggu:



sesungguhnya kita yang merancang 
Allah jua yang menentukan segalanya........ 

Wednesday, May 4, 2016

:kak chik:


tiap pagi aku nak gerak pergi keje 
tiap kali tuelah dier menangis
adik nak skolah adik nak skolah itu yang di bebelnya
sedih wooooo tengok marissa nanges tiap pagi
sampaikan aku pesan siap siap dah ke mirza
bangun pagi jangan bising bangun senyap2
nanti adik bangun mama sedih nak pergi keje 
bile tengok adik nanges nanges tue
pastu mirza jawab " adik mengada je tue mama"
eh budak nie lain pulak dier jawab tau
serius aku sedih bile tengok marissa menangis tue huhuhu

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...