BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Thursday, July 21, 2016

:Ctiey Nikah:

alhamdulillah dapat jugak menghadirkan diri pada hari tu
actually ctiey nie kawan lama aku di tempat keje lama
majlis pernikahan malam raya keempat baru baru nie



sampai tepat pada masa nye 
masa nie belum nikah lagi hehehehe
sempatlah hye hye pada ctiey


dah selamat dah ctiey jadi bini orang alhamdulillah


cantik ctiey pada malam tue
pelamin pun cantik sangattttttttt


wifiee (muka aku pucatnya huhu)


lepas tengok ctiey nikah baru makan


berselera semuanya makan 
al maklumlah pestime jumpa nasi minyak di hari raya

thanks ctiey sebab menjemput kitaorg
papepun Selamat Pengantin Baru buat Ctiey dan suami
Semoga Berbahagia Hingga Ke Akhir Hayat
Insyaallah amin

Wednesday, July 20, 2016

:Raya 2016:

Raya 2016
masih berempat lagiii 
insyaallah tahun depan berlima lah pulak


tahun nie turn raya di rumah aku


gambar keluarga pada pagi raya 
sesi nie memang wajib buat lepas sesi bersalam-salaman

raya pertama beraya di Kampung Subang dan Pantai Dalam
raya kedua beraya di Trolak Perak
raya ketiga beraya di Jasin Melaka
raya keempat pulak tak kemana cuma menghadiri 
majlis pernikahan kawan aku ctiey
raya kelima tak kemana duduk di rumah mendobi baju
 raya seterusnya tak ingat dah aku buat ape 
tahu tahu eh dah masuk keje semula

*seronok makan macam macam
tapi tak larat nak membawa badan ni

Friday, July 1, 2016

Selamat Hari Raya korang:

hmmm sekejap je dah nak raya
tinggal lagi 5 hari tau
so camner persiapan perayaan korang
aku nye persiapan raya tahun nie ala kadar je
macam tahun tahun lepas jugaklah

budak budak nie tak sabar nak beraya

duit raya dah tukar
kuih raya dah beli
baju raya sedondon dah beli
baju raya anak anak pun dah beli
kasut raya tak beli sebab dah ader hahaha
rumah takde beli pape sebab semua dah ader
pakai jelah yang ader tue sebab duk elok lagiiii

oklah korang di kesempatan ini aku nak mengucapkan
Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin
ampun maaf dipinta jika ader tersalah bicara
terkasar bahasa, tersinggung ke perasaan korang 
minta maaf banyak banyak ikhlas dari hati aku
papepun aku hanyalah Hamba Allah 
yang baik datang dari NYA
yang buruk datang dari aku sendiri
assalamualaikum

Thursday, June 30, 2016

:akhirnya dapat jugak:

ini kes mengidam tak sudah sudah
nak buat sendiri malas hahahaha
sanggup tunggu suami balik buatkan
nasibla suami rajin melayan kan


kali nie buat dua layer
bawah kaler hijau atas kaler merah
aku makan dua gelas semalam
sedap je telan sejuk sejuk hehehehehe

Wednesday, June 29, 2016

:dessert dari suami:

alhamdulillah laki selamat sampai sini
pada hari ahad baru baru nie
legaaaaaaa banyak bila suami ader di sisi 
dan lagi legaaaaaa bila suami dapat bercuti raya 
20 hari tueee syukur

sekarang pergi balik keje aku jadi co-pilot jelah hehehe
bulan bulan pose nie nak makan ape pun rekues je 
kalau dengan mak aku segan sikit nak rekues 
sebabnya sebolehnya aku taknak menyusahkan mak 



puding sumi jelly

tapi dessert nie bukan aku yang rekues
tapi tekak laki aku yang teringin hehehehe
dier teringin tapi dier buat sendiri haha 
dier sendiri rela tau aku tak paksa pun hahaha
sebabnya dier free kat rumah jadinya mencari keje jelah


puding magga

maka terhasil lah dua dessert nie

Thursday, June 9, 2016

:air soda lemon mint with longan:


semalam tak tau nak buat ape so blogwalking jelah
sekali ternampak air nie
air soda lemon mint with longan
sekali tengok terus terasa rasa kat tekak nie 
terasa rasa tue macam mengidam lah jugak kot

search bahan bahan tengok takde lah susah pun 
pastu terus wasap adik aku mintak tolong belikan bahan-bahannya

satu botol air ais krim soda
segenggam daun pudina
2 tin buah longan
2 biji lemon

balik keje semalam lepas mandi and solat
terus masuk dapur buat air nie
aduhaiiiii sambil buat sambil tekak terasa rasa
nasiblah puasa kan kalau tak memang minum terus 

masa berbuka aku minum air panas dan kurma dulu
lepas tue baru aku minum air yang aku buat tue
lepas minum memang rasa lain. rasa segar dan nikmatnya
tak percaya korang try lah buat nanti yea
ok selamat mencuba 

*mirza kata air nie air ubat gigi (maybe sebab rasa pudina kot)
*gambar kredit pada tuan punya belog 

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...