BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Wednesday, March 16, 2011

:pengurusan masa itu SANGAT penting:

 hye semua selamat pagi
arinie pagi-pagi lagi teringin nak makan nasi lemak
sambil drive sambil duk bercakap sendirian
cepatlah sampai opis aku mau makan nasi lemak
hah tengok sape kata aku diet tue memang 100% salah ok
kalau aku diet takde makna nya pagi-pagi aku duk menternak lemak

ok fullstop di sini sekejap..+__+
actually arinie aku mahu bercerita ikit tentang pengurusan masa
wow nak bercakap macam counselor tapi hampeh
aku bukanlah hebat sangatkan tentang pengurusan masa nie
tapi aku tak kira jugak hebat ke tak aku 
aku tetap mahu kongsi kongsi dengan uolls semua

selalunya time cuti adalah masa untuk bangun lewat
tapi itu dulu lah masa zaman muda remaja
sekarang..huh ko jangan haraplah nak bangun lewat
kul 7:30 pagi mata mirza sudah terbuntang...
makanya impian untuk tidur lebih lama tersimpan begitu saje
  
sudah bangun wajiblah kan..WAJIB tau main2 dulu dengan mirza
 
 
ala bukan lama pon dalam 15 min ke setengah jam jek
sudah puas main....mandi kan die...bagi susu..
then mirza tido semula....

ok bile anak sudah tido aku pon ape lagiiii kan
masuk dapur tung-tang..tung tang masak
eh bukan masak untuk sarapan pagi tau
tapi untuk tengahari terus...

makan pagi selalu nya aku makan ringan2 jek...
macam roti bakar keee..cereal keee..buah ke...
sambil memasak aku basuh baju...kemas rumah, mop lantai...
kalau terlebih rajin sikit aku lap-lap lah habuk yang ada
 
then tepat jam 10:30 semua kerja sudah settle
 

3 jenis lauk sudah di masak

 
 nasi pon sudah dimasak 
 
 dan baju sudah di jemuran

hebat tak hebat....???
haha tapi korang kene buat dengan pantas le
tak boleh buat sekejap..sekejap tengok tv keee..
atau bergayut bersembang dengan jiran sebelah keee
 
hah....sudah selesai baru lah boleh bersenang lenang di depan tv
melayan si mirza yang banyak peel nie...+__+

10 comments:

nanonano said...

syokkk ah mirze maen 15min je pastu tido..
kalau mika..maunye 3-4jam maen, dah penat sgt bru nk tido
nk tido dlm buai lak tu
kang jap2 terjaga nk kene enjut buai..
buat kije pun kejar2 ke buai..ke dapur..ke buai blk..hahahha fengsan mak!!

Luv like this.... said...

ye la..rutin hujung mngu y berubah 360 darjah!!apepon kena pndai bhagi2 masa la

sharEna said...

wooo...hebat...hebat...

ini baru isteri solehah

x mcm kite. baju habi basoh. rumah habi kemas. koje ku cuma memasak & layan naurah main..kikiki

patot la x kurus2 mcm mun..huwargghhhh!!!

mamaelly said...

hihih mun..sama la kita...tp beza ngan mirza..isya bangun pagi...lambat nak tdo balik..kadang2 letak dia dalam walker letak depan pintu..tgk mama dia jemur baju..kalau nak masak pun sama..tolong mama kat dapur..hihi nasib baik la dia ok jek..hihi boleh buat hal sendiri..cuma nak kene ada dengan mama..hihi setakat ni alhamdulillah..semua keje rumah beres...hihi mun dok mana ek

mun said...

nanonano:hurm..tak jugak na..kdg2 okle..kdg...takmo tido langsung....bile time tak tido tue haaa...memang pengsan tau nak buat keje rumah

mun said...

luv like this:haah bile dah ade anak nie memang kene pandai bahagi masa..kalau tak..memang tak sudah le keje jawabnya

mun said...

sharena:kite malas jugak ena..tp kan sudah hari cuti laki pon keje..so nak tak nak kenelah buat sendiri..

mun said...

mamaelly:mun dok bandar enstek elly..nape????

afni+hafiz=dani said...

haha..sama la kita. sejak jadi mak2 ni, serba serbi kena pantas.

mun said...

afni:haah afni..takleh nak lemah longlai lagiiii

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...