BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Wednesday, October 19, 2011

:tips pisahkan anak dengan pacifier:

mirza mula hisap pacifier masa berumur
2 hari di hospital tau...hahaha

ekceli aku memang taknk ajar mirza hisap pacifier
TAKNAK OK..hah aku capslock sikit kasi uolls paham
tapiiii disebabkan mirza asyik lah duk melalak jee
mak aku kata bagi jelah..sian budak asyik nangis jeee

hurm aku dalam pasrah dan  redha terpaksa bagiii
bile sudah bagi hah susahlah kan nak pisahkan 
mirza dengan pacifier nya itu

nak tido kene ada pacifier +____+
kalau tak susah sangat mirza nak tido
tapi mirza masa tido jelah sibuk nak berpacifier
masa lain..waktu main ke apee...takdelah
takdelah die mengonggong jeee

hurm dalam susah susah tue aku bersyukur sebab
masa mirza genap setahun die sudah tak hisap pacifier
ada yang bertanya pada aku..."eh mun cmner ko buat eik"
haaaaa macam-mana tue aku tak berapa pasti lah eik
sebab masa aku niat nak pisahkan mirza dengan pacifier tue
aku niat aku takkan memaksa sangat anak aku

 mirza masa 1st birthday with pacifier

dan yang paling banyak menolong aku dlm hal nie mak aku
sebab mirza tinggal dengan mak bile aku keje so
mak aku lah yang banyak train mirza tido tanpa pacifier nya

then bile malam dgn aku memang agak susah la
sebab mirza akan tercari-cari pacifier die ok
nanges nanges siap melalak kuat2 lagiii...huhuhu
memang sedih tengok mirza menangis nakkan benda tue
tapi kalau aku bagi macam sia-sia lah usaha aku dan mak kan
so bile mirza nak jee..aku umpan die dengan buah
bile mirza mintak nak jeee...aku umpan die dengan biskut
lama-lama die akan lupa akan 'benda' tue

time nak tido pulak mula-mula memang susah
mirza duk mintak laaa 'benda ' die tau
tapi aku cakap lah..cat dah amik gigit....
then mirza pon macam hurm diam gitu jeee
kadang2 die hisap botol sampai tertido
sebab nakkan puting nye pasal...

 bila sudah terbiasa, lama-lama mirza oklah
boleh tido tanpa pacifier dan puting botol di mulut

maka jawapan bagi soalan tadi adalah......
kite sebagai parents kene pandai main psikologi pada anak
kalau cakap macam nie tak boleh then cakap lak cmnie
be creatif..pikirkan sesuatu yang boleh menggantikan "benda" tu

well SEMOGA BERJAYA..... 

*puting mirza aku simpan buat kenangan

8 comments:

nanonano said...

mika xguna,
tp bile tgk anak2 org lain cm comey je bila ade mende tu melekat je kt mulot
rase nk try ke mika
tp sbb xbiase
so dia buang blk, hahahhaa

sharEna said...

hihi...kite same ngn mun. x suke anak pakai pacifier. x comel lah gtu. asek nyonyot benda tu kehulu hilir. cam ape jer...ekeke...

pernah try nk bg. dah beli pon utk naurah bile dia asek la nyonyot lampin dia. mase tu umo dia 4 bln gtu kot. tp bdk tu dah reject masa tue. mmg lega sgt2..

so xdelah pacifier dlm hidop Naurah. simpan buat kenangan jer skrg. xpernah guna. kaler pink lg tuh...jenama Avent =p

antalya said...

mya tak dpt dipisahkan lg puting nye 100%. time nk tido tetap mau nyonyot jgk.tp bila dh lena, xde puting kt mulut pon xper dah

Fadilah R. said...

imaan now dah setahun setengah masih berpacifier. aduhai kena train dia cepat ni.

mun said...

nanonano:baguslah cmtue na...

mun said...

sharena:memang tak chomel pon ena..sbb tue cepat2 nak pisahkan cepat....

mun said...

antalya:hurm lama2 oklah tue yun.....

mun said...

fadilah r:cepat train nanti tkt dah besar sgt...susah lak..huhuhu...

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...