BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Friday, March 19, 2010

:hospital checklist:

baru sehari tak update blog..terasa semacam dah seminggu tak update...
mesti ader yang ingat saya dah bersalin kan..
belum lagila kawan-kawan....baby saya belum mahu keluar....
masih mahu menikmati hidup di dalam perut mama nya..
cuma semalam...kesihatan tak begitu baik untuk saya pegang laptop n update blog...
tapi arinie....sudah ok yeee....
entry kali nie saya mahu berkongsi tentang barang-barang yang perlu dibawa ke hospital...
kalau boleh...sediakanlah barang2 nie sebelum sakit bersalin itu terasa..
bukannya ape..nanti dah sakit nak bersalin takdelah termengah-mengah
nak packing semuanyaaa.....
checklist nie saya dapat dari kawan saya..sue...
thanks sue sebab bnyk bagi panduan pada saya

hospital checklist untuk ibu
  1. buku merah
  2. kad pengenalan
  3. h/p
  4. baju/t'shirt
  5. stokin
  6. kain batik
  7. baju dalam
  8. sluar dalam
  9. peralatan mandi
  10. tuala mandi
  11. maternity pad
  12. pad biasa extra long
  13. tuala muka
  14. selipar
  15. air selusuh
  16. minyak angin
  17. air zam-zam
  18. makanan/minuman
  19. termo air panas
  20. beg plastik
  21. baju sejuk
  22. sikat
  23. breast pad
hospital checklist untuk baby
  1. newborn pampers
  2. baju baby
  3. minyak telon
  4. towel baby
  5. sarung tangan baby
  6. sarung kaki baby
  7. peralatan mandian baby
  8. selimut
  9. bedung
  10. barut
  11. topi
*sudah siap packing semuanya...cuma tunggu masa jer...
*bile tunjuk beg pakaian tue kat hubby,hubby kata mcm nak pegi bercuti je yang..
hahaha..apela laki aku nie

7 comments:

Ctiey said...

Mestila pergi bercuti mun.. Bercuti dengan baby... hehehe..

mun said...

haah..btol2 ct..tak teringat mun nak ckp cmtue...hehehe

mamaelly said...

hehehe ingat masa elly bersalin emergency aritu..semua tak ready lagi... dah hubby kelam kabut siapkan baju2 kat rumah..dengan baju2 yg tak berkenaan pun dia bawak sekali..heheheh

ღnFashyaღ said...

nak amikla checklist ni.....fashya pun xpacking ape2 lagi...

mun said...

elly:la yeke...takut jadi cmtue la..sbbnyer laki nie bukan tahu sangatkan elly...hehehe
fasya:amikla..memang nak berkongsi pown....baik pack siap2..manalah tahu kan..

nurul aziyana said...

info berguna..walau lmbt lg tp blh disimpan utk diri sendiri..bila dh tiba masa tak payah dh nk mencari..

mun said...

yana:haah btol2...yang penting kene ader persiapan supaya tak kelam kabut...

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...