BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Friday, December 10, 2010

:mengandung lagi:


usia mirza dah nak masuk 9 bulan
sudah boleh merangkak...
sudah boleh duduk sendiri...
sudah boleh makan....
.........................
so bile saya TERjumpa makcik-makcik kt tmpt tinggal saya tue
dan bile diorang nampak jee mirza.....maka mulut mereka pon berkata-kata

"eh..dah besar ye mirza.....bile nak dapat adik nie"
"hurm..macam nie lehla mengandung lagi..mirza mesti nak adik kan"
"haaaa lehla mengandung lagi nie anak dah besar...."

woooo....woooo.....pandainye makcik-makcik nie bercakap....
maka nak tak nak saya jawablah semula
"alaaa....tunggulah mirza besar sikit"
"insyaallah makcik ader rezeki ALLAH akan bagi"
"lagipun anak ini kan amanah so kenelah didik betul2...."

hurm..sekarang kene pentingkan KUALITI bukan KUANTITI
kalau anak ramai pon tapi sorang tak menjadi..buat ape kan..
dahle sekarang nie macam-macam hal...

zaman mak mak kite dulu bolehlah kan...
takde astro..takde fesbuk...takde game-game nie.....
zaman sekarang nie kalau tak bagi kat rumah di carinya kat luar....
pengaruh kawan lagi kuat dari pengaruh ibu bapa..

dahla...zaman nie kedua ibu bapa bekerja...
so sape nak pantau anak-anak kite nanti kalau dah ramai sangat anak...
nak nak setahun sorang...haaa takkanlah nak mengharap bibik...
lama-lama di panggilnya bibik tue ibu..mama...mak....haaa ko nak macam tue...

11 comments:

sharEna said...

yup, setuju dgn mun. yg penting quality bkn kuantiti. klu salah asuh, anak 10 pon blm ttu blh jaga mak sorang.

bg perhatian cukup2 pd sorang dulu. bile dia dah besar sket, dah bijak berfikir, baru blh tambah lagi sorang. insyallah =)

iedayah said...

jenjalan cni..=)nice blog

NURUL said...

mcm ibu nurul punya pripsip mun. ibu nurul ckp yg penting kualiti bukan kuantiti.

misha.w said...

ingatkan td mun yg mengandung lg. saspen je tajuk. hehehe

mun said...

sharena:hurm..bukan senang nak jaga anak zaman nie

mun said...

iedayah:tengkiu

mun said...

nurul:owh yeke nurul...so ibu nurul sama principla dengan mak mun..hehhee

mun said...

misha.w:owh...yeke..hehee...

nurul aziyana said...

adeh tipah tertipu..ingktn prggy..adeh..
erm betul, nk membesarkan anak bukan murah

mun said...

nurul aziyana:hehehee..ye...dahle sekarang nie semuanya mahal...

Mademoiselle Ctiey said...

biarlah mirza puas bermanja2 ngan mun n incik b tue dulu... nanti lepas dier dah puas manja2 n dah pandai jaga diri sendiri baru ler dier leh jadi abg yang bertanggungjawab n masa tu tugas dier pulak kene jaga adiknya yang comel.. hehe..

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...