BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Friday, December 24, 2010

:esok saya mahu pegi buang lemak di badan:

sekarang tiap-tiap pagi mesti hujan kan
bile hujan mulalah malas nak bangun pagi....malas nak pegi keje...
alaaa even hari tak hujan pon cuaca terang benderang pon 
saya tetap jugak malas nak pegi keje........

hurm nape eik tahap kemalasan saya sekarang nie semakin meninggi
adekah disebabkan hari hujan....
ataupon disebabkan sudah bosan bekerja
ataupooonmn kan kan memang saya nie jenis malas....
lagi tepat adekah saya nie memang pemalas orangnya....

huh..mesti pembaca belog saya nie duk merungut kan
apelah tuan punye belog duk merepek pagi-pagi nie...
sebenarnya saya takde idea nak tulis tentang ape arinie
so bolehla eik kiranya saya duk merapu meraban harinie....

owhhhh arinie sudah jumaat...maka dalam pala otak nie dah pikir
siap-siap dah esok lusa mahu buat ape di rumah....
segala perancangan sudah di atur........

niat di hati mahu pergi jog di tasek dekat rumah.....
oklah saya sedang menipu...saya tak jogging pon...
just letak mirza dalam stroller n then tolak stroller mirza 
mengelilingi tasik sambil menikmati pemandangan indah di pagi hari
yang penuh dengan kabus-kabus pagi (bukan jerebu tau tapi kabuss)...
dan bolehla saya bau kabus pagiii yang sungguh tenang tue....

eh...pagi-pagi ader bau kabus ke...
ye ader...silalah percaya dengan saya...
sebabnya kali nie saya tak menipu anda...
kalau nak tahu kamu cubalah sendiri..

around 7 o`clock..uolls semua berjalan round-round 
pusing-pusing tasik sambil bau kabus...
konfirm lepas tue uolls akan rasa sihat dan tenang jee...

haaa dahlah kamu akan rasa sihat..tenang ditambah lagi
dengan rasa badan yang sudah ringan..
ringan sebab akibat dari pengeluaran peluh
di pagi hari..bila badan berpeluh ianya bermakna 
kamu sudah bakar lemak-lemak di badan kamu.....
kamu bakar lemak secara tidak sengaja....

kenapa saya cakap secara tidak sengaja..yelahkan..
kamu berjalan sambil tolak si kecik dalam stroller 
sambil menikmati pemandangan keliling tasik...
niat di hati nak bawa si kecik berjalan-jalan menikmati 
keindahan ciptaan yang Maha ESA

tapi sebenarnya aktiviti berjalan kamu tue sudah dikira membakar lemak
(bakar lemak tak semestinya kamu jogging  round tasik tue 5,6 kali)
hurm nampak tak bukankah ianya berlaku secara TIDAK SENGAJA...

okayyy bila lemak-lemak sudah terhapus..
(walaupun taak banyak yang terhapus)...
janganlah pulak lepas tue kamu semua membina lemak 
di kedai kedai mamak
yang bernama Al-Fallah ke...
tak pun Al-Sallam keeee....

apekata lepas tue balik rumah
buatkan satu sarapan yang menyihatkan...
kalau malas nak buat makan jee 
cornflakes or kellogs with fresh milk
kan sihat tueee...

huh..ok mun stop...stop
stoooppppppppppp.....
dah banyak merapu nie.....
thanks to uolls coz sudi baca sampai habis....

*haaa kau panjang bonar entry nie..tak penah-penah tulis sepanjang nie...tapi bile bab tang merapu leh pulak tulis panjang-panjang...



4 comments:

nanonano said...

musim2 ujan ni lg bes bungkus limut atas katel time2 cuti, huhuhu
nk pusing taman ke tasek ke,
petang2 la sket,
huhuhu :p

mun said...

nanonanao:petang tak best...pagi2 baru best..fresh skit...

NURUL said...

berjongging sambil tolak stroller. hehe. tp anak ku dah berjalan so berjogging sambil mengejar anak. ececeh :)

Mademoiselle Ctiey said...

walaupun mun cakap mun merapu dalam entry nie.. tp seronok pulak ct baca... siap terbayang ct tgh tolak stroller... alamak.. tapi baby sape plak ct tolak dalam stroller tue.. hurmmm... layan jer.. yeap.. sama la dgn ct.. ct suka sgt bau nyaman n ketenangan di awal pagi hari.. sangat tenang, fresh, mendamaikan ditambah lagi melihat keindahakan tumbuhan2, pokok2 yang hijau n air tasik yang tenang n sangat ceria bila dapat mendengar bunyi kicauan burung2 di pagi hari.... sangat menenangkan.. seolah2 berada di sana skang... hehehe..

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...