BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Thursday, December 16, 2010

:tak matilah kalau pukul anak:

pukul anak ader caranya...
bukan saya tak sayangkan die...
cuma saya nak ajar dier dari awal nie....
kalau benda tue salah..tak boleh...
so kite kene tegas..yang tue memang tak boleh...
lagipun incik b..tak matilah kalau pukul anak...

kalau setakat lepuk or jentik tangan dier ke...
takde nak mati pon dier....
dari kecik2 nielah kene ajar tau...
nanti dah besar..dah jadi rebung...
takdelah nak bertegang leher marahkan die....

lagi satu nie..kalau saya marah..
pleaselah jangan backup anak....
nanti sudahnya budak tue spoiled....

cara saya didik anak dan cara incik b didik anak memang tak sama....
incik b memang sangat-sangat manjakan mirza....

kalau mirza nak buat salah..
saya baru cakap..."aaaaaa....jangan" 
die terus menagis tersedu-sedu.....
sedih memang sedih bile tengok dier menangis..
tapi tuelahkan hati nie kene kuat...kalau nak ajar anak...



3 comments:

chempaka said...

saya setuju!!!

sharEna said...

heee..rasanya habi Mun sama dgn habi kite nyer perangai..

lembut sgt2 dgn anak. ckp baik2 je. x pernah nk tinggi suara

kite pulak mcm Mun jugak. pukul2 jugak tgn Naurah sikit2 klu dia dok nk lepuk tgn dia kt muka kita. tak pon klu dia geget kite.

keraskan suara tu mmg perlu. baru Naurah takot sket nk buat benda yg x patot...ohh tp naurah x nangis ok klu kite marah dia. cuma buat muke kerang busuk sengih2. pastu start nk manja2 ngn kite..mintak kesian huhuh

bkn pukul kuat2 pon kan? huhuh

Mademoiselle Ctiey said...

pukul sebagai tanda sayang n ingin mendidik.. bukan pukul sampai memudaratkan.. so.. tak salah rasanya kalo pukul kt bontot mirza kalo dier nakal.. dier tak rasa sakit pun.. coz kene pampers dier yang comel tue.. hehee..

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...