BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 18, 2018

:The Shore Oceanarium Melaka:

tempat nie memang aku nak pergi sangat bawa anak anak
tambahan lagi anak anak memang suka tengok ikan2 ni

harga tiket dewasa RM35, kanak-kanak RM25 (above 3 yrs)
so kami dan Mirza jelah yang kene bayar haritu
harga tiket boleh tengok di sini TIKET MASUK


orang ramai masa nie al maklumlah cuti sekolah
tapi keadaan masih lagi terkawal lah


ini budak tak reti duduk diam....
ok done lepas dapat tiket jom masuk
kaunter tiket sentiasa penuh je dengan orang
tapi alhamdulillah ..staff kat kaunter seme cekap 
so kite takdelah menunggu lama sangat


bawak stroller tapi nak berdukung


udang galah besar belakang


lampu malap malap je dalam ni


ape ntah Mardhiah tunjuk tue..tak ingat pulak aku
rasanya belut elektrik kot


susah nak tangkap gmbar dengan perfect


besar gila ikan nie...tapi ingat ape nama nya


ikan kecik kecik di atas je


belakang tue diorang tengah tengok 3D video
aku tak masuk sebab Mardhiah takmo duduk diam
makanya laki aku je yang masuk bawa Mirza & Marissa


baby shark dododododo


orang ramai jugak tapi takdelah crowded sangat


penat berdukung budak ni tau


berdukung lagi....stroller jadi tempat letak barang je


ok mirza jangan nak lentok sangat


stroller kosong tue dik oii takmo ke duduk dalam tu


jaga jaga shark di atas anda


Mardhiah ralittttt tengok ikan tue
ikan apeeeee


ikan cacing..tak pernah aku tahu ader ikan cacing


ikan warna warni


finding nemo



Marissa ye ye duk baca soalan kuiz...


ikan besar nie pun aku tak ingat namanya


bagus Mirza dah boleh baca sendiri
tak payah mak nak menerangkan lagi hahaha


obor obor kecik..


ok done jom ke kampung penyu


banyak penyu dalam nie...
video tunjuk penyu bertelur pun ader tau


ikan ape ntah tue..macam ikan cuci cermin je haha
banyak haiwan dalam tue..nak tengok satu satu memang susah
susah sebab si Mardhiah nie takmo duduk diam
tengok ala kadar sekali imbas gitu je
walaupun begitu mak okeh je janji anak anak suka haha


sesape nak pergi ke Melaka tue 
aku memang rekemen tempat ni.....korang boleh terjah
tempat ni memang sesuai untuk anak2 kite 
sambil berjalan boleh menambah ilmu pengetahuan

jom ke destinasi seterusssnyaaaaaa

Tuesday, January 16, 2018

:Bandar Melaka & Melaka Rivercruise :


the next day....pagi jenjalan area bandar melaka


ramai dah orang lepak area sini
memula kami letak Mardhiah dalam stroller 
pastu dah separuh jalan rasa leceh pulak 
simpan stroller dukung saja senang
papa die kan ader so bagi papa dier dukunglah hahaha


adik pakai topi dier pun nak jugak 


tak naik pun tak larat nak mendaki atas sana


haaa ramai orang kan


tengok je tak masuk pun kali nie sebab penuh orang


jenjalan sudah lah hahaha


panas dah time ni hohoho


Mirza lah ni yang beria ria nak naik sangatttttt
maka jomlah kite naik Melaka Rivercruise


sukalah dier dapat lepas bebas


senyum cover gigi dier hahahaha


Marissa muka masam takmo naik cruise
sebab katanya nanti ader buaya hahahaaaaa


tengoklah Marissa tue muka masam je
saya pasrah saja hehe


jauh jugak cruise nie pergi
masa 15 min pertama Mardhiah ok lagi
lepas tue tralalalalala lah aku Mardhiah dah mula meragam


bagi air lah..bagi biskut lah takmo bagi dier merengek
jenuh jugaklah nak bagi dier duduk diam hahaha

dah sampai darat legaaaaa....
berjalan pulak ke dataran pahlawan


pergi sana bukan nak shopping tapi nak makan mcd
saja cari tempat sejuk nak bagi anak anak bertenang sedikit
alhamdulillah semuanya makan dengan tenang

makan kenyang kenyang ye..lepas nie nak berjalan lagi
ke manakah kite....okeh nextttttttttttt

Monday, January 15, 2018

:Asam Pedas Gearbox dan aktiviti malam hari:




yaaaa jom makan asam pedas gearbox melaka
tak pernah pun makan di sini ..saja mencuba mana tahu sedap


ini budak tak reti duduk diam tau


yeayyy dah sampai..husband dan anak anak je makan
aku makan nasi goreng pattaya je
asam pedas ai tak boleh makan tau sebab ader belacan


kite berdua makan nasi goreng pattaya je 
tanya husband sedap tak asam pedas nya
husband cakap sedap sangat terbaik
anak anak pun makan banyak
jarang anak anak aku makan banyak ni
mungkin kenelah tue selera dengan mereka


lepas makan kite ke sini pulak..nasib ader parking tau
meriah gileeee kat sini..semua ader tau
beca kalerful, foodtruck, pastu uptown eh meriah sangat lah


Marissa request nak naik beca Hello Kitty


waaa bukan anak je suka...mak nye pun suka jugak
aku kan peminat Hello Kitty


Mirza dan papa nya naik beca lain....Didi n Friends 


lepas naik beca seround kite jenjalan area foodtruk
tengok tengok aje...tak beli pun sebab kenyang lagiiiii


dah tak tahu nak kemana jomlah kite naik Menara Taming Sari
kebetulan sangattt....last trip tak ramai orang 


kali kedua bagi Mirza
kali pertama bagi Marissa dan Mardhiah


naik malam banyak tengok lampu lah


dah semakin tinggi..dari atas nampak deretan beca


sungai Melaka dan kapal di atas darat


ok done jom balik...tak larat dah mama dari pagi berjalan

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...