BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 25, 2018

:percubaan buat kuih raya:

semenjak kawen tak pernah aku buat kuih raya sendiri
selalu time raya memang kuih tunjuk tunjuk je haha
pasaipa entah tahun ni tetiba je rasa nak buat kuih raya
bertahun tahun dah meninggalkan skill membaking nie

mungkin faktor marissa dengan emak aku kot
marissa asyiklah mengajak mama jom buat kek..
jap jap lagi mama jom buat kuih raya
mak aku pun sama asyiklah cakap nak buat kuih raya

maka untuk merealisasikan impian itu 
jomlah kite mencari oven..sebabnya kat umah takde oven
kalau takde oven macam mana pulak nak bakar kuih raya


percubaan pertama aku membuat mini cupcake
berkobar kobar menunggu depan oven sebab nak tengok hasilnya


tadaaaa inilah hasilnya...buruk gileee hahaha
walaupun tak secantik mana tapi habisssss
asal kuar oven je anak anak ngap ngap makan


percubaan kedua membuat biskut cornflakes rangup
sadissss je tengok hasilnya hahahaha
mungkin api kuat dan bakar terlalu lama
bentuk pun lahaiiii takde seni langsung hahahaha


ini anak anak nye kerja tangan
mirza amik satu bekas
marissa amik satu bekas


tadaaa hasilnya keras tangan anak anak aku
walaupun tak cantik tapi rasa tue dah sedap dan rangup

ok takpe ini baru percubaan pertama
nanti minggu nie kite buat lagi yeee sampai jadiiii

0 comments:

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...