BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 10, 2018

:Jom Tengok Penyu @ Segari Perak:

haritu suami balik dua minggu
sempatlah kami sekeluarga ke Perak Darul Ridzuan

sebenarnya pergi kenduri tapi dah sampai ke sana
alang alang tue jenjalan jelah area sana
suami pulak tak pernah sampai ke sana
tak pernah ok...hahahaha

selepas kenduri dan sebelum balik sempat lah 
kami bawak anak anak jenjalan area situ

anak anak teringin nak tengok PENYU maka jomla kita ke Segari


terkesima ke Mardhiah pertama kali tengok Penyu


mak dan abah aku pun ader


suka anak anak dapat tengok penyu


penuh penyu nye haaa
aktif jugak berenang ke sana ke sini


Marissa nie nampak je berani tapi takut sebenarnya
dengan Penyu pun dier takut hahaha


jauh je duduk takmo tengok dekat dekat


macam macam jenis Penyu ader kat sini
macam macam spesis dan corak
tak lalu nak tangkap gambar satu satu
kalau korang pergi tengok baru korang akan tahu


saiz penyu pun dari kecik sampai sebesar-besarnya
yang dah tua pun ader tau...duduk diam jee dia
dah tua tak larat nak aktif sangat macam penyu muda


ini anak anak penyu...pun bermacam jenis spesis


hohoho dah mula panas..jomlah kita balik 
nak singgah ke tempat lain pulak ni


sesape yang dekat tu bolehla pergi tengok
aku suka mengajar anak anak tengok benda benda gini
konon nya sambil berjalan sambil belajar gitu haaaaa

0 comments:

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...