BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, June 30, 2016

:akhirnya dapat jugak:

ini kes mengidam tak sudah sudah
nak buat sendiri malas hahahaha
sanggup tunggu suami balik buatkan
nasibla suami rajin melayan kan


kali nie buat dua layer
bawah kaler hijau atas kaler merah
aku makan dua gelas semalam
sedap je telan sejuk sejuk hehehehehe

Wednesday, June 29, 2016

:dessert dari suami:

alhamdulillah laki selamat sampai sini
pada hari ahad baru baru nie
legaaaaaaa banyak bila suami ader di sisi 
dan lagi legaaaaaa bila suami dapat bercuti raya 
20 hari tueee syukur

sekarang pergi balik keje aku jadi co-pilot jelah hehehe
bulan bulan pose nie nak makan ape pun rekues je 
kalau dengan mak aku segan sikit nak rekues 
sebabnya sebolehnya aku taknak menyusahkan mak 



puding sumi jelly

tapi dessert nie bukan aku yang rekues
tapi tekak laki aku yang teringin hehehehe
dier teringin tapi dier buat sendiri haha 
dier sendiri rela tau aku tak paksa pun hahaha
sebabnya dier free kat rumah jadinya mencari keje jelah


puding magga

maka terhasil lah dua dessert nie

Thursday, June 9, 2016

:air soda lemon mint with longan:


semalam tak tau nak buat ape so blogwalking jelah
sekali ternampak air nie
air soda lemon mint with longan
sekali tengok terus terasa rasa kat tekak nie 
terasa rasa tue macam mengidam lah jugak kot

search bahan bahan tengok takde lah susah pun 
pastu terus wasap adik aku mintak tolong belikan bahan-bahannya

satu botol air ais krim soda
segenggam daun pudina
2 tin buah longan
2 biji lemon

balik keje semalam lepas mandi and solat
terus masuk dapur buat air nie
aduhaiiiii sambil buat sambil tekak terasa rasa
nasiblah puasa kan kalau tak memang minum terus 

masa berbuka aku minum air panas dan kurma dulu
lepas tue baru aku minum air yang aku buat tue
lepas minum memang rasa lain. rasa segar dan nikmatnya
tak percaya korang try lah buat nanti yea
ok selamat mencuba 

*mirza kata air nie air ubat gigi (maybe sebab rasa pudina kot)
*gambar kredit pada tuan punya belog 

Tuesday, June 7, 2016

:tahun kedua ramadan tanpa suami:


yaaa tahun nie tahun kedua berpuasa tanpa suami di sisi
perasaan tue takdelah sadis sangatkan 
(walau ader sedikit sedih) sikit jelah hahaha

kali nie puasa dalam keadaan pregnant 4 bulan
walau dah empat bulan pun tapi masih tak boleh nak telan macam macam
pastu takleh nak makan banyak banyak
makan nasi sikit dah rasa perut nie penuh
pastu takde dah nak makan buah ke kuih ke 
memang tak boleh masuk dah
kalau paksa jugak makan kang mulalah nak muntah 
itu masa bukak puasa
masa sahur pun samalah keadaannya gitu jugak
walau makan tak banyak tapi badan mengembang jugak hoho

mirza semalam berjaya puasa alhamdulillah
aku takde paksa paksa pun puasa penuh sehari 
tapi dah dier nak aku sokay jelah kan
petang semalam aku balik dier ok lagi masih berpuasa
pastu masa pukul 630 die dah merengek mintak nak bukak puasa awal
aku sabarkan jelah dier...menangis nangis jugaklah semalam
tak tahan mirza pergi cari nenek pulak
nenek pulak sabarkan dier sambil suruh dier istighfar
sudahnya berjaya jugak berpuasa penuh sehari
tapi itu semalam punya cerita hari nie tak tahulah ape pulak

oklah tak tahu dah nak coret ape lagi
selamat berpuasa untuk semua 

Wednesday, June 1, 2016

:home sweet home:





#kadang-kadang kemas, kadang-kadang tak kemas sangat pun

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...