BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Thursday, December 5, 2013

:kemas rumah sebelum bersalin:

haritue memang dah niat dah 
nak mengemas rumah cantik cantik before deliver
motip???kot kot ler kan keluarga mentua nak
mai melawat aku nanti time pantang tue
so memang wajiblah rumah aku yang jadi persinggahannya

sekarang tinggal sebulan lebih je lagi before deliver
hopefully sempat ler aku mengemas pape yang patut
ikutkan laki aku..memang dier cakap tak payah kemas
tapi aku nih kan degil nak jugak mengemas hehe


hurmm banyak jugak kerja yang nak dibuat
area dapur memang wajib kene kemas
tambahan lagi almari dapur aku tue
segala mak nenek dalam almari tue kene rearrange balik


pastu bilik belakang yang dah macam stor tue 
pun aku kene re-arrange balik
ekceli haritue aku dah kemas elok2 dah....
tapi tuelah biler malas menjelma maka bersepahlah balik
 kotak yang mana tak pakai kene buang
segala barang barang yang bersepah kat luar tue
memang kene simpan balik di dalam kotak

bilik tengah (bilik mirza) takde ape nak kemas sangat
cumanya aku kene mengemas barang2 baby
untuk di bawa ke rumah mak aku
yeee aku memang berpantang di rumah mak aku
alang alang mak dah dekat..biar mak je yang jaga aku 
lainlah kalau mak jauh atau aku duk obersea ke hahaha


bilik aku pulak...takde ape nak di kemas sangat pun
cuma tang almari baju tue jek yang kene kemaskan elok2
 pastu aku ingat nak tukar langsir kat sliding door tue
ekceli bab tukar langsir nih aku suka sebab sekejap je kan tapi
tang bab nak membasuh langsir lama tue yang aku malas
pastu tang dapur aku nak cabut langsir lama dan tukar blind je
langsir bilik belakang kene bukak basuh dan pasang semula
sebab bilik belakang langsirnya kaler putih
tapi sekarang dah tak putih dah sebab kotor hahaha

hurmm part luar rumah dah setel mengemas dah
cuma part dalam rumah je tak terbuat buat lagi hehehe
dalam hati berharap sangat sangat dah nih 
semoga aku sempat setelkan semuanya sebelum bersalin

3 comments:

UMIE SUE said...

semoga semuanya selamat ye

Maimun Razali said...

umie sue:thanks sue

Fizah said...

Wahhh gigih mengemas...terbaikkk :)

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...