BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Friday, November 15, 2013

:kenapa suka menjentik hati aku:

ye aku mengaku kat korang
aku memang jenis yang cepat marah
tapi itu dulu dulu dulu lah
sekarang aku dah kawal sikap amarah aku
tambah tambah anak dah nak masuk dua nih
umur pulak makin meningkat 
maka aku slow slow kawal sikap amarah aku
kalau aku rasa panas dan nak mrah
aku cepat cepat ingat ALLAH dan istighfar
berzikir dalam hati banyak banyak
sampailah aku cool down

aku sedar memang tak elok sikap aku nih
sebab tue aku cuba untuk berubah menjadi lebih baik
insyaALLAH akan aku usahakan walaupun susah
even hati aku tergores ke...tercalar ke..terasa hati ke
akan aku pendamkan amarah aku nih

tapi satu je yang aku perasan 
bilamana aku menjadi cool down
orang akan menjentik hati aku jugak untuk 
membuatkan aku marah..kenapa eh???
korang suka eh tengok aku marah????
suka tengok aku melenting lenting??kenapa eh??

aku pun tak paham dengan manusia begini
kenapa harus menaikkan amarah seseorang itu
kalau orang tue tak kacau engkau..kenapa?
mungkin kau seronok kot tengok aku melenting

takpelah nikmati lah keseronokan kau tue
sementara kau boleh menikmatinya lagi
lepas tue kau ingat lah hari ni hari engkau
esok lusa hari aku sape tahu kan
hanya ALLAH swt yang tahu..aku pasti
dan aku yakin besar ganjarannya bagi orang yang bersabar
so aku akan bersabar dan bersabar sajeeeeeee

0 comments:

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...