BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Wednesday, May 8, 2013

:Melaka day 1 Part 1:

assalamualaikum seme
ekceli dah lama dah pegi bercuti kat Melaka nih
lama tak lama lah dalam hujung bulan 4 ritu
tapi harinie baru mengigih nak update

cuti cuti nih pun kira unplan jugaklah
sebab niat nak pegi hari lain bulan lain
tapi sebab dah incik b cuti tak sibuk so kami pegi haritu
pergi pun tak lama hanya dua hari satu malam sajeeee

pagi pagi kami dah gerak sebab takmo tempuh jem
dan lagipun aku dah plan dah tempat tempat yang nak pegi
festime jenjalan melaka memang excited lah
lagi pulak melaka banyak tempat menarik hehehe
 
 suka betui mirza dapat tengok kapal terbang

eh kereta bomba sama dengan baju mirza laaaaaa

 aku yang sedang mengukur ketinggian
beginilah kalau perempuan perasan tinggi haha

 mirza jugak obses pada keretapi

hamboiii mirza dengan papa pandai pulak posing eyh

mirza sibuk nak tengok ape ader dalam tue

dah jselesai enjalan terus kami ke destinasi seterusnya

MUZIUM SAMUDERA

ingatkan nak tangkap gambo depan kapal
tapi sebab panas so tak tahan ler aku haha
jalan laju laju nek atas kapal cari tempat teduh

mirza memang tau suka sangat sampai tak pandang camera

jangan tanya kenapa aku posing gitu haha

cumanya aku boleh cakap orang ramai
makanya aku segan dan tak tau nak posing camner

dalam kapal besar nih korang boleh masuk
dan tengok gambar gambar dan baca sejarah kapal samudera

aku adelah tak minat sejarah so laju jek aku jalan
sampai kan berapa kali duk tertoleh toleh ke belakang
eh eh mana laki aku nih hahaha
sebab dier minat sejarah dan minat nak baca
so nasiblah yer kene tinggal hahahaha

keje aku hanya melayan pertanyaan mirza jek
kat mana ader mirza kat situ ader aku hehehe
so aku dah macam kaunter pertanyaan bergerak kat situ

inilah kapal samudera nye

dah selesai kami bergerak berjalan menuju ke

MUZIUM TLDM

tadaaaaa inilah Muzium Tentera Laut Diraja Malaysia


best sebab tang sini sejuk sikit ada aircond hehe
even aircond nya takdelah kuat sangat tapi boley lah

mirza dah tak menyabar nak tengok sekeliling

suka betui aku bawak budak nih tau
sebab dier dah besar dah paham banyak benda
so banyaklah pertanyaan yang keluar dari mulut dier
cumanya aku jerp yang tak larat nak menjawab haha

dier tanya aku kenapa muka orang tue putih sangat??

orang tak ramai sebab ramai yang tak tau kot
tiket masuk muzium samudera sekali
dengan tiket masuk muzium TLDM ni
harga tiket rm3 untuk dewasa mirza pulak FOC
(FOC untuk budak berumur bawah 3 tahun)
so okaylah kan takde mahai mana pun haha
satu tiket tapi boleh masuk dua tempat

ape punya aksi pun aku tak tau
tak kisah lah mirza janji kamu hepy

cer mirza suka betui dapat tengok heli eh

ini kapal TLDM yang besar tepi jalan tue

incik b nak masuk tengok dalam tapi aku tak bagi
sebab aku rasa seram sejuk pulak nak masuk
hahaha alasan saje padahal takuittttpanas

sebelum keluar sempat berlari nak tengok pelampung tu
lepas jek kuar kami terus ke destinasi seterusnya
ke mana....next entry lah yeee hehehe

4 comments:

nanonano said...

ko mkin kurussss
jeles lagi dan lagi,.
heh!

Maimun Razali said...

nanonano:kurus apekebendanye na..lemak tersembunyi banyak tue muahahahahaa

antalya said...

alalala mirza apesal lah awk hensem sgt? tunggu ye nanti Mya ngorat awk hihihji

Maimun Razali said...

antalya:hehehee......alhamdulillah kurniaan tuhan

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...