BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Tuesday, May 7, 2013

:beli sikit2 atau beli sekali banyak:

Assaalamualaikum seme +____+
ape khabar uolls seme???
aku khabar baik sajerp cuma malas nak update
aku ader banyak benda nak mengomel tapi 
sebab malas so ape pun tak boleh hahaha

uolls kan kalau beli barang dapur 
beli sikit sikit atau beli sekali banyak???
aku suka beli sekali banyak (stock untuk sebulan)
sebab nanti aku nak memasak senang
seme barang dah ader dalam kabinet tue
even ader jugak benda yang tinggal separuh
macam milo ke nescafe kee tapi aku tetap beli jugak
alasannya nanti biler nak guna dan tetiba habis 
 takde lah terkocoh ganyah nak pegi kedai membeli
lagipun aku jenis yang malas nak ulang alik ke zemart tu

macam barang basah seperti ikan, ayam..daging ke
aku akan restock seminggu sekali
aku beli pun cukup cukup untuk masak seminggu jek
yelah peti ais aku kecik jerp peti ais satu pintu
beli stok untuk seminggu tue pun dah penuh hehe
tapi kalau barang kering memang aku akan tetap beli stock 
untuk sebulan walau tahu tak habis pun untuk sebulan tue
so uolls pulak macam mana???
suka membeli sikit sikit atau 
membeli sekali banyak?cecite cecite

4 comments:

antalya said...

brg2 keperluan dapur mmg beli sekali harung stok sebulan punya. tp utk ayam ikan daging bagai tu (bahan2 masak) beli time nk msk je.sbb jarang memasak.time wiken je dapur berasap.hari bekeje tapau ajer

suriani azizan said...

SUKA BELI BNYK2...N SUKA STANDBY..SEMUA BARANG DR BARANG DAPOR HINGGA LA KE BARANG ANAK2...IKAN2 BELI SEMINGGU SEKALI N ASINGKAN BEKAS

Maimun Razali said...

suriani:yup sama ler kitew hehehhee

Maimun Razali said...

antalya:oooo yeke kite memang wajib masak..cuma biler malas jek tapau..sebab jimat sikit hehehe dasar kedekut hahahaa

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...