BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Friday, August 17, 2012

:operasi mengemas rumah:

di hujung-hujung ramadan nih (nak dekat raya)
bile selesai jeee bukak pose terus aku mulakan operasi
operasi ape eh????operasi mengemas rumah ler ape lagi kan

 dalam seminggu sebelum raya nih kan
memang operasi nye mengemas rumah jelah 
haritue aku duk memvakum satu rumah
alih tue alih nie vakum sumeee sudut-sudut rumah
selesai vakum aku gigihkan diri mop pulak satu rumah tue
pastue lap seme perabot-perabotttt yang tak berapa nak ader tu kan
almaklumlah kan perabot rumah aku seme kaler coklat
so cepatle nampak habuknye kan


malam tadi operasi mengemas dapur pulak
walaupun dapur aku tue kecik takde kabinet build in bagai
tapi kene jugakle kemas kan supaya nampak kemas n teratur
susun atur balik barang- brang dalam almari tue..
n then clear kan pape yang patut kan.....owh pastu aku
cuci tingkap dapur sebab tingkap dapur aku jenis tingkap nako
so memang tiap-tiap minggu le kene bersihkan tau
kalau tak bersihkan mulalah nampak kotor........

langsir raya pulak dah siap pasang seme...
baju bajan dah settle membasuh tapi lipat belum lagi hahaha
baju raya aku sekeluarga masih belum sempat dibasuh
takpe ader dua hari lagi kan nak raya sempat leee membasuh hihi

bekas kuih raya belum dikeluarrkan lagi dari kotak
so hari sabtu nanti bolehle keluar, basuh dan letak siap2 kuih n kepek 
hurm hurm ape lagi eh....haaaa duit raya belum diletak dalam sampul
so yang tue hari sabtu malam boleh settlekan...sekejap je dah siap
oklah tetiba terpanjang pulak entry nie hahahhaa
niat asal nak cite pasal mengemas rumah sajorkkk tapi habis seme keluar
so uolls seme dah siap ke mengemas rumah sempena raya nih??

*update:petang nih aku halfday....tak menahan nak raya hahaha

2 comments:

antalya said...

sy blom kemas umah lg.target lepas cuti raya baru nk wat.boleh gitu? tak sempat dah niha

mun said...

antalya:takpe yun balik dari kampung sempat kemas lagi hehehee

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...