BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Wednesday, June 13, 2012

:ini cara aku:

aku kan tak pandai sangat memasak tau apetah lagi 
nak baking membaking nieee hahahaa
tapi aku gagahkan jugak balik keje masak untuk keluarga

ekceli aku bukan nak show off kat uolls seme bahawa
aku nie rajinnnnnnnnnn sangattttt memasak tetapi

aku cuma rasa tak berbaloi kot beli makanan kat luar tue
kadang-kadang sedap..kadang-kadang tak sedap....
bile tak sedap mulalah sentap takmau makan kan kan
bile dah tak makan..mulalah membazir kan..haaaaaaaaaa
sebab tue lah aku nie camne pon usaha jugak memasak tau

aku jugak rasa memasak adelah satu cara nak pikat hati suami 
 tak kisahlah aku masak simple ke...masak 2-3 jenis lauk ke
suami tetap puji dan berterima kasih sebab masak untuk beliau
paling best aku selalu dengar "sedapppp ayang masak"
seme orang suka di puji kan termasuk lah aku hehehehe

 selain tue kalau aku masak aku boleh berjimat cermat
bukanlah berjimat cermat sampai aku tak penah atau
tak boleh makan kat luar langsung haha +____________+

cumanya kalau hari hari bekerja aku memasak 
aku rasa sudah boleh berjimat sikit lah kan berbanding
kalau aku makan kat luar.... paling koman pon rm20
rm20 tu aku boleh beli lauk seminggu kat zemart tau

keempatnya pulak, dah tentu tahap kebersihan lah kan
kalau memasak sendiri nie confirmlah kan
tahap kebersihan kite kite tue macam-mana kan
tapi kalau makan kat luar nie belum tentu lagiiiii kan 

kelima nya pulak, aku bolehlah asah skill memasak aku nie
tadikan aku cakap aku tak berapa nak master sangatttt
so dengan memasak setiap hari di rumah dapat lah belajar
dan mencuba macam-macam resepi dari buku resepi mak aku

hurmmm cukup kottt lima je reason aku bagi hehehe
kang aku bagi banyak banyak orang bajet aku bagus pula
papepon terpulang lah pada cara masing-masing
ini cara aku...hidup aku.....keluarga aku
cara uolls mungkin berbeza dari cara aku kan.....

4 comments:

chempaka said...

saya setuju!!

sharEna said...

masak lagi jimat dr beli kt luar. puas pon puas. i love cooking =)

NURUL JAMIAN said...

Nurul sejak kerja company baru ni jarang masak makanan untuk dinner tp jarang beli luar jugak sebab dah penat balik selalu lewat malas nak makan. tapi taklah hari2 macam tu masak jugak seminggu 2,3 kali untuk suami.

rindunya nak kerja yang balik awal. uwaaaaaaaaaa

Reena said...

Betul-betul-betul :)

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...