BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Monday, January 16, 2012

:kurus tapi perut buncit:

yeee badan kurus tapi perut buncit
eh eh sape tue mun??aku lah weyh..
nampak jeee kurus tau tapi perut berlemak

acane nak buat kan...keje asyik duk duduk je
dahle keje duduk..pastue sambil keje sambil makan
duduk+makan = perut buncit

so tadi puaslah google cara mengatasi perut buncit
macam-macam ado okeh, nak dengan taknak jee amalkan

ok nie yang aku ingatlah kan

 

1. bersenam..sit up itu penting
(berkurun okeh aku tak buat sit up nih)

2.jangan makan berselang-seli  dengan air
(aku berselang je..dah kang tak minum air tercekik lak)

3. jangan baring lepas makan....
(haaa nie susah sebab aku lepas makan 
jeee terus mata rasa mengantuk)

4. makan secara perlahan/kunyah lama sikit baru telan
(oooo ini memang paling susah nak buat
sebab aku jenis yang makan cepat)

5. makan dengan postur badan yang betul-tegak
(aku jap je tegak pastu aku  duduk ikut selesa..hehehe)

5 nie je yang aku ingat dalam banyak-banyak aku tengok
seriously nampak macam senang kan 
tapi nak buat jadi rutin seharian itu amatlah susah
pastue aku nie jenishangat-hangat taik ayam..jap jelah
pastue kang rasa malas..terlupa tak buat dahle....heheh

hurm sungguh takde motivation kan...

2 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mmg susah nak jadikan rutin..asik fail je hehe

InaAchik said...

kita perut buncit pakej ngan tembum sklai... ;)

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...