BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Thursday, July 7, 2011

:anak adalah beban:

itulah yang aku dapat dari
kawan opis aku...
semalam sebelum balik
aku sempat bersembang dengannya mengenai anak
yelahkan masing-masing sudah jadik ibu-bapa
sudah tentu topik perbualan berkisar mengenai anak
 dan perbualan aku seperti ini

aku: anak u sudah berapa bulan?
dia: sudah 9 bulan
aku:waa sudah boleh ape??
dia: berdiri..memanjat..bla..bla..bla
aku:hurm..best kan ada anak...
dia:huh tak best langsung lah...
aku:kenapa??
dia: beban lah.....tido pon terganggu
aku:huih tak baik lah cakap mcm tue
dia:....banyak lasak lah
aku:biasalah budak-budak....

nampak tak kawan-kawan.....
die cakap anak itu adalah beban...
wooooo....sungguh aku tak penah jumpa orang mcm nie
ko buat anak pandai..tapi nak jaga anak ko cakap beban...

6 comments:

nanonano said...

wooooaa statement kasi pecah hati anak tu klu faham , huhuhu
mmg la ank2 kdang2 melasak smpai kite naik semput,
penat tu baise lah
tp xpernah lg anggap ank tu membebankan :)

Aishah Rahim said...

Kawan Mun tu Melayu ke bangsa lain? Kawan Aishah ada jugak macam gitu. Bila kitorang ajak jalan, dia kata ada anak ni susahlah apa lah. Sounds like anak tu 'menyusahkan'. Emak Aishah selalu pesan, jangan cakap gitu sebab kalau Tuhan nak tarik, anytime aje. Takut kan?

mun said...

nanonano:itulah pasal na...mun penat2 mun pon tak penah pk sp mcm tue skali....

mun said...

aishah:bukan bangsa melayu lah....hurm betul tue aishah....anytime jek Tuhan boleh tarik balik

Ummi M.I.M said...

hi. salam perkenalan

hish. nasib bukan islam.
tapi tula, tak baik ckp anak ni beban.. karang Tuhan tarik balik.. nangis x berlagu.

sharEna said...

heee..ade gak org mcm tue yek? nti da dia dh tua, anak dia ckp dia beban pulak. amek ko!

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...