BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Wednesday, May 4, 2011

:tiga belas bulan:

"tak baik mengeluh pagi-pagi"..hah tetiba jek kan aku nie

ok arinie aku nak cite sikit tentang perkembangan mirza
25 APRIL yang lepas mirza genap 13 bulan
(heh nak jugak bulan kat belakang tu)
mirza setahun sebulan (sudah toddler okeh bukan baby lagi)

percakapan
owh mirza bab cakap memang sudah lama boleh
tapi kali nie lagii banyakkk benda lah yang boleh
di sebut oleh mirza..contohnya 
kalau nampak bus..cepat jee mulut mirza sebut bus
kalau nampak bird..die sebut bird
kalau nampak pape yang cantik die akan sebut cantikkk
kalau nak kan sesuatu dia akan sebut nak nak nakkkk
hah comel gile mirza bile sudah boleh bercakap

pemakanan
bab makan memang senang sebab mirza jenis tak memilih
semua die boleh makan tau....bagilah apa saja semua di telan
sekarang nie aku masih lagi bagi bubur pada mirza
(sebab aku tengok mirza lagii suka makan bubur dari nasi)
nasi kadang-kadang jelah aku bagi (kalau aku malas nasi jelah)


pergaulan
hurm bab pergaulan nie aku tak tahu nak describe macam-mana
tapi dari pandangan mata aku..(pandangan mata aku ok)
anak aku nie nie jenis yang mudah bergaul
sebab ape tau??sebab kalau aku bawa die berjalan-jalan...
then die akan nampak baby or budak-budak die akan tegur....
wah kemain peramah anak aku nie kan kalah mak bapak die


perjalanan
hehehe perjalanan..hahah..berjalan lah tue
sudah boleh berjalan sendiri...tapi kadang2 jatuh ke tanah jugak
maybe tak tegap lagii kot....tapi kebanyakan pergerakan 
mirza akan berjalan berbanding merangkak..
(memang tak merangkak dah pon...hehehe)


pemikiran
alhamdulillah aku tengok mirza cepat tangkap apa yang aku ajar
pastue suka meniru apa yang aku buat...
kalau jumpa kasut...die akan amik n then nak pakai sendiri
kalau jumpa topi die macam tue jugak nak pakai sendiri
kalau jumpa hanger baju..dier akan amik dan sangkutkan kat playpen
kalau aku suruh masuk toilet die pegi terkedek2 masuk toilet
kalau nampak tootbrush die, die mintak nak berus gigi sendiri
(aku bagi jek dan memang dier akan gosok gigi sendiri)
kalau jumpa pape yang dier nak die akan mintak kat aku...

3 comments:

sharEna said...

bilelah naurah nak ade berus gigi yer. asek lupe je nk beli..hehehe =p

nanonano said...

hehhe mcm biase
lebey kurang je ngn mika
tp mika dh lame rejek bubur,
cakap pun dh bley mcm2
itulah risau gak klu anak duk ngn mak kan??
takot xley bergaul
tp alhmdulillah
klu bwk g tmpat budak2 lain
elok je dia pggil abang, kakak ajak main same2, hehe

NURUL JAMIAN said...

bilalah boleh jumpa mirza

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...