BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Monday, May 31, 2010

:emergency:

baru jer masuk keje tak sampai 2 hari... dah kene emergency leave
sebabnya nenek mentua di terengganu sakit tenat di ICU...
so terpaksalah saya amik leave 3 hari...pulang bersama suami dan anak ke terengganu secepat yang mungkin...
ikutkan hati memang berat hati nak balik bawa mirza co
z mirza tak penah keluar rumah,tak pernah travel jauh2...
tapi di sebabkan berat hati jugak nak tinggalkan mirz
a dengan mak..so kami suami isteri tawakal jer bawa mirza sekali...dengan harapan takde papelah yang terjadi...
dan bile dah balik sana,alhamdulillah mirz
a ok..dan tak meragam pown....

- mirza kepenatan...lena terus lepas minum susu-

- mirza dengan papa nye-


-senyap jer mirza duk ngan tuk wan nye...-

last skali mestilah dengan mama nye...
.................
masa nie dah bersiap2 nak bertolak balik kl

-mirza dah garu2 mata n muka...nak tido-


-masuk jer dalam kete trus tido-



Tuesday, May 25, 2010

:cepatnye masa berlalu:updated

arinie anak mama genap 2 bulan..
dan anak mama juga membesar dengan jayanya...



-pandai mirza tengok camera ye-

-apelah yang mirza duk tengok tue-

 dan ini hasil dari checkup bulanan mirza
berat mirza: 5.2kg
panjang mirza: 59cm



:skincare product:


entry nie bukan nak promote ke ape...tapi rasanye ramai yang komen produk safi rania gold nie bagus....
kalau di belek- belek dalam majalah ader jer iklan safi nie, tv pown selalu siarkan iklannya...
tapi tak sangka pulak saya ramai pengguna safi rania gold nie...
saya ingat nak cuba jugak...almaklumlah kan umur pown dah meningkat, kulit pun dah dewasa dah matang..
so saya nak cari sesuatu produk yang boleh mengekalkan keanjalan kulit dan meremajakan kulit saya nie (ececeh..macamler remaja sangat..padahal dah jadi mak budak )
lagipun saya sudah jemu dengan skincare produk yang lama
kalau uolls nak tahu saya pengguna Olay Total Effect selama 4 tahun...
krim OTE nie memang bagus...mudah meresap dan tak berminyak...
tapi kalau tanya saya kesannya???
entahlah..dah 4 tahun guna tapi tak nampak sebarang perubahan pown...
hahaha...macammana tue..sape nak jawab nie...
atau saya yang tak nampak perubahannya...
hahahaha...tak kisahlah
yang penting saya nak beralih angin dan mahu mencuba produk baru..

Monday, May 24, 2010

:baby bouncer:

sape-sape yang dah jadi mummy tue..boleh tak tolong saya...
tolong bagi pendapat sket...saya mau beli baby bouncer untuk mirza...
tapi saya mahu tahu..bile mirza sesuai untuk dudu
k dalam tue coz sekarang mirza baru 2 bulan
lagipun saya geram teng
ok baby bouncer nie...


yang nie pown comel jugak


brand Fisher Price....penuh dengan mainan..atas bawah ader..


jenis nie leh pakai sampai umur 3-4 tahun....


boleh ubah suai jadi macam nie
....
..
.


*actually bouncer nie bukan untuk tidokan die...saya nak dier main2 ngn mainan yang ader dkt bouncer tue...dan dier leh tengok tv bile duk dlm bouncer nie...



:kembali bekerja:

harinie first day bekerja....berat terasa hati mahu meninggalkan mirza di bawah jagaan mak..
yelahkan..selama 2 bulan nie...hari-hari menatap mirza...pagi,petang..siang,malam..mirza jer...
tapi walau berat macammana pown..saya tetap jugak kene tinggalkan mirza....demi memenuhi tuntutan kerja
nasib baik mak dekat, bolehla mak tolong jagakan mirza..takdelah risau sangatkan...
kalau nak kene tinggalkan mirza dengan orang lain tue..memangla risau sgt2....
mirza kecik lagi..badan pon lembik lagi....dahle sekarang nie banyak btol kes-kes dera...
syukurlah mak ader nak jagakan mirza

*baru 2 jam tinggalkan rumah..dah message adik...tanyakan tentang mirza..huhuhu

Thursday, May 13, 2010

:sulung lah katakan:

-mirza tido macam orang besar,siap ampu kepala dengan tangan-

segalanya sulung....
mirza anak sulung papa n mama...
mirza cucu sulung bagi kedua belah keluarga kami...
mirza juga cicit sulung bagi keluarga saya...
memang bertuahla mirza...pergi ke mana jer akan menjadi perhatian...
menangis ker meragam ker..ader jer orang nak angkat dan pujukkan...
kadang-kadang sampai papa n mama nyer sendiri tak sempat nak dukung anaknye..
yelah..ramai yang mendambakan mirza....
ramai jugak yang memanjakan mirza...
bile tak mo tido,dipangkunye mirza...sampai tido..
bile melalak....menangis...diangkat..dipujuknya...
bile mirza nak bermain-main..ramai jer yang nak bermain dengannya
bile mirza shi shi or pu pu..ader jer orang yang nak menyalinnya..
bile mirza mau mandi....ader jer yang nak memandikannya..
masa saya mengandung..ramai yang ternanti-nanti kehadiran mirza
bila mirza hadir dalam hidup kami,secara tak langsung kehidupan saya dan juga semua orang yang ada di sekeliling saya berubah
rupa-rupanye anak mama nie cukup bertuah kerana ramai yang sayangkannya...
bersungguh-sungguh mirza dimanjakan...harap-harap anak mama tak spoil lah yer..
jadilah anak yang taat pada perintahNYA,taat pada ibu bapa...dan mendengar kata orang tua...


Wednesday, May 12, 2010

:murah rezeki:

uwais mirza tengah tido..so dapatlah mama nye online sekejap...
menulis entry-entry yang kebanyakannya terbengkalai..
terbengkalai di dalam kepala saje..
tak sempat nak titip dalam blog..
anak mama nie memang murah rezeki...
bile ader jer yang melawat..adelah hadiahnye...
untuk mama jer yang takde..

-bag untuk isi segala khazanah mirza bile p jalan2-

-set baju untuk p berjalan2..ader topi n sapu tgn lagi tue...-

-tak penah jumpa baju corak belang2 cmnie..hahaha-

-set looney tunes..siap ngn blanket n kasut ...-

-beg n set bantal-

*syukur alhamdullilah..memang murah btol rezeki anak mama nie...

*thanks juga pada yang sudi bagi hadiah nie semua...

Sunday, May 9, 2010

:bukan 44..tapi 60 hari ok:

dah bersalin,kenela berpantang
orang lain berpantang 44 hari..tapi saya kene berpantang selama 60 hari...
maksudnya..sepanjang tempoh dua bulan cuti,sepanjang itu lah jugak kene berpantang..
itu belum lagi temasuk pantang yang lain-lain...huhuhu..lamaaaa sungguh tempoh itu....
disebabkan mahu badan kembali pulih seperti biasa maka terpaksalah ikutkan juga..
maka harinie genapla pantang saya 44 hari...ader lagi 2 minggu untuk completekan 60 hari..
sabar mun sabar....tinggal 2 minggu jer lagi...
lepas tue leh la kuar jalan-jalan ngan mirza...


*telan air liur jer tengok orang lain minum ais...huhuhu




:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...