BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Tuesday, November 23, 2010

:semuanya sudah berubah:

sekarang sedara-sedara aku duk cakap yang diorang tak percaya 
yang aku dah kawen dan dah ader anak...
bagi yang mendengar mesti pelikkan.....

anak manja kah aku nie...sampai begitu sekali pemikiran diorang???
yang pasti aku bukanlah anak manja apatah lagi anak tunggal...

aku adelah anak sulung dalam 4 adik beradik...
tapi hakikatnya masa aku bujang dulu...aku suka buat hal sendiri...
aku belajar jauh...nunnnn di perlis...family aku kat sepang...
hidup aku banyak dihabiskan dengan belajar....belajar dan belajar...

bukanlah aku nak cakap yang aku nie jenis ulat buku..
tapi dulu aku memang minat belajar...dulu lah...
lepas SPM aku buat diploma..lepas selesai diploma aku further degree pulak....
 so masa-masa aku banyak dihabiskan di tempat belajar...

bile cuti balik rumah jeee.aku banyak habiskan masa dengan berehat....
datanglah 10 orang sedara pon duk hiruk pikuk kat rumah aku....
tapi bile sampai time tido aku masuk bilik tido...
sampai time nak rehat aku masuk bilik berehat....

takdenye nak berjaga sampai kul 3-4 pagi melayan sedara-sedara...
kadang-kadang sedara-sedara ajak kuar berjimba kat luar pon aku tolak mentah-mentah..
alasan aku senang, malas dan mahu berehat di rumah...
mereka paham aku dan tak memaksa aku

masa bujang budak-budak pon aku tak layan sangat..
sebabnya masa dulu aku jenis yang tak suka budak-budak
aku jenis yang tak suka dengar bising-bising
aku jenis yang tak suka dengan keadaan yang ramai orang...

TAPI sekarang hidup aku dah berubah....360 darjah berubah 
bile dah ader anak..aku nak tido awal pon tak boleh
bile dah tido...2,3 jam sekali kene bangun susukan mirza...
tido aku tak pernah cukup..rehat aku tak pernah cukup...

semua masa untuk anak....
 masa untuk diri sendiri mmg tak ada.....
maka bile mereka ungkit kembali zaman bujang aku...
aku dengan selamba jer menjawab....
"saya menikmati zaman bujang semaksima yang mungkin"




2 comments:

NURUL said...

nurul dulu pun mcm suka buat hal sendiri. skrg bila dah kawin ada suami dan ada anak kadang2 nurul sendiri mcm tak percaya nurul dah kawin dan ada suami dan anak.


mun kalau nak shoot gmbr tu bgtahu nurul je atau sms ke kol numbor kat flyers tu ye.

Mademoiselle Ctiey said...

hurmmmm.. dah ada anak nie tdo pun tak cukup ek.. pengorbanan seorang ibu.. sungguh suci n murni..

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...