BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:feel free to click me:

Friday, October 22, 2010

:saya sudah pandai merangkak:


semalam secara rasmi nya mirza sudah boleh merangkak
muka bangga giler bile dapat merangkak merata-rata...
satu rumah habis ko di tawafnya....pusing sana pusing sini....
sambil mulut bising..aaaaaaaaaaaaaaaaaaa menjerit......
takpun bising duk memanggil mamamamaa....nenenenekkkkk
memang havoc la rumah pada masa nie dengar suara mirza jeee..
bile dah boleh merangkak,dier nak cuba berdiri pulak
jumpa sofa...tatih-tatih bangun panjat sofa nak berdiri...
jumpa tangga nak panjat....jumpa kerusi nak panjat...
jumpa ape-ape sajelah yang dier boleh panjat akan sedaya upaya dier memanjat...
termasuklah bile saya duk baring-baring tengok tv..badan saya pon di panjatnya....
syukur alhamdulillah kerana saya diberi anurgerah terindah ini dannnn
syukur alhamdulillah juga kerana perkembangan mirza sungguh cepat...
yelahkan dulu masa  umor mirza 3 bulan die dah boleh meniarap..
 6 bulan pula dah boleh merangkak dan menunjukkan tanda-tanda nak berdiri....
tak lama lagi berjalan sambil mulut bising bercakap INSYAALLAH

9 comments:

NURUL said...

perkembangan mirza sama mcm raina. umur 3 bln meniarap. tp ada kwn tu anak dia lg awal 2 bln lbh dah meniarap. masa tu nurul dok risau nape raina tak meniarap lg.

tp Alhamdulilah umur 3 raina meniarap. umur 4 bulan dah berguling2.

umur 6 bln lbh raina dah mengesot dan merangkak berserta duduk dengan sendirinya , berdiri, memanjat disertakan tumbuh gigi.

umur 7 bln dah lps2 tangan nak bertatih jalan

cuma masa raina umur 8 bln raina kena demam campak pastu terus dia kurang bertatih. ni masuk umur 11 bulan baru raina mula rajin balik bertatih tp tu la baru setapak dua tapak dia terus duduk atau mengcangkung. nurul tak sabar nk tgk raina berjalan. hehe :)

mun said...

nurul:yeke nurul...mun rasa mirza mun dah nk tumbuh gigi kot..sebab asyik duk gigit-gigit puting jeee tau...hahhaha..

nanonano said...

heheh same ngn hero sy tu sorg,
now xsbr nk tgk dia bley berjalan plak ehh?? xyah nk berdukung2 dh lepas ni, beratt sgt dah rasenye, huhuhu...

*amboiii kerekk tol gmbar tuu..hahah

mun said...

nanonano:haah...betul2

chempaka said...

bagusss..anak mama nih!! boleh join aisyah la!! comelnya mirza buat tangan camtu...mama suruh ekk

mun said...

chempaka:hehehe...jenuh tau nak dpt gmbr nie....

Ruzanna said...

comel la mirza tongkat dagu....dia dh merangkak....pasni nk bdiri lak....pastu bjalan...pas bjln berlari lak.....sambil tu dia mbsr lbh tgi....wah.....sronok dgr pkmbgn mirza....

mun said...

ruzanna:haah lepas nie tunggu jelah mirza main kejar-kejar dengan nadia...

Mademoiselle Ctiey said...

wah... mirza dah pandai merangkak.. tak sabar nak tgk bila dier dah pandai berjalan n bercakap.. mesti comel kan.. hehehe..

:feel free to click me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...